måndag 19 december 2011

När det lider mot jul...

..gör jag slag i saken och bloggar äntligen om mina mössor. Det känns som att jag lovat de här mössorna så länge och att det det var så många, men så när jag tittar på de kort jag tagit så inser jag att det bara är fem! 5! Har jag bara sytt fem mössor på hela hösten? Det var inte så produktivt direkt. Visserligen bröt jag armen men det är bara en månad sedan, resten av hösten då?
Jag ska inte vara för hård mot mig själv, vi har renoverat vårt kök, tagit hand om en lilltjej, lagat köttbullar och varit på öppna förskolan. Och nu städas det och fejas inför lördag. Herregud! Hur kom det sig att julen redan är här.

Mössorna är av de gamla vanliga snittet, här, och alla har blivit presenter. Det är roligt att ge bort. Man kan inte ha för många mössor och de man syr själv har garanterat roligare tryck än de som finns hos de vanliga kedjorna.

Håll till godo!

Orange Velour och Uggletyg från Jofotex. En beställning. Blev så fin med det orangea utanpå och de mjuka ekologiska ugglorna inuti.

Gula elefanter från Znok Design. En doppresent. Lite felräknat på storleken, men han växer i den snart.

Natttåget blå/röd från Jofotex. En present till en liten kille.
Grå mudd från Stoff och Stil
Muddmössan var en beställning. Blev genast populär. Jag är så glad att jag kom på detta sätt att göra mössa på.

Gula får från Jofotex. En present till en 1-års tjej. Vi missade kalaset för jag hade vinterbläsjukan. (Läs om det här)

 Och för att göra mig själv rättvisa, det är faktiskt en mössa till. Den väntar på två andra som skall sys och som är beställda. Tänkte faktiskt försöka sy i veckan, får se hur armen klarar det.



 Stressa inte ihjäl er nu innan jul. Mys med ljus och godis och kanske en sväng i syrummet tillsammans med en kopp glögg.



Inga kommentarer: