lördag 5 november 2011

Flyg flyg nyckelpiga

Vi blev bjudna på 1-års kalas med maskerad och jag funderade på vad lilltjejen skulle ha på sig. Det var inte meningen att jag skulle sy något, snarare plocka ihop lite kläder till en pirat eller liknande. Men, på söndags eftermiddagen så fick jag ett infall. Sagt och gjort; det blev en nyckelpigeklänning.

Baksidan är en pyjamas-baksida och framsidan är en av mina gamla h&m-polos som jag slaktade. Prickarna klippte jag ut i polotröjan och sick-sackade på bakstycket. Sen fick nederdelen en ballongkjol med hjälp av resår. Det blev en fin liten nyckelpiga, som tyvärr aldrig fick gå på maskerad. Några timmar senare fick jag vinterkräksjuka och på måndagen när kalaset var, låg jag raklång i soffan och vågade inte röra ett finger.

Jag antar att nyckelpigan får pröva sina vingar en annan dag.

Inga kommentarer: