tisdag 27 september 2011

Lite som man kan behöva

Jag tog en tur till Stoff och Stil. Svärmor och lilltjej fick följa med men det blev jag som handlade. Det som var nödvändigt (eller hur) var tejp till sömmarna på regnjackan som ligger halvfärdig. Men det blev också lite snedslå, två meter fint prickigt tyg till en tunika kanske, en sax, trådspolar, nåt tygmärke, lite tråd, muddtyg och smått och gott. Det är ingen dyr affär men det är dyrt att åka dit...och fint.



Titta, här finns det visst tyg!
Man går i gångarna mellan tygerna som trängs på sina hyllor och tänker att ett lapptäcke det borde jag ju hinna med, eller så kanske jag ska ändra mig och faktiskt sy lite gardiner. Tur att jag är föräldraledig och pank, annars hade nog allt gått överstyr.

1 kommentar:

LillaRöd sa...

Så avundsjuk på alla er som har nära. Men det kanske också är tur...