onsdag 28 september 2011

Ett foto i timmen

Min favoritblogg niotillfem inspirerade mig i morse så jag bestämde mig för att göra dagen till ett fotoprojekt. Intressant att notera; det blev mer gjort idag när jag visste att jag skulle göra det här inlägget. Det blev kanske inte riktigt ett foto varje timme, det hade blivit för tråkigt. Men varsågod, en dag med mig! 

    08:00 Frukost med niotillfem. Fröknarna på öppna förskolan är sjuka så ett-foto-i-timmen är igång.


 09:00 Bebis håller balansen i nya byxorna. De funkar finfint när man övar på att stå.

 10:00 Börjar rita upp tyget till en ny mössa. De fina sykritorna invigs och jag älskar flodhästarna.

11:00 Efter mycket bök somnar den lilla snoriga bebisen och jag kan sätta igång symaskinen. Men varför trasslar sig tråden hela tiden?

12:30 Hi hi! Mössan är klar och blev så söt. Nöjd nöjd nöjd. Vantarna är från tidigare i veckan. Inlägg om detta kommer senare.

 14:00 Långpromenad med nya mössan, sockertoppssöt. Vilken tur att vi bokat in en promenad med grannen så att mössan fick komma ut på en testrunda. Det blir fler av den här modellen!

 16:00 Bebis sover och mamma vilar med lite fika.

 17:00 Packar upp kläderna från Pomp de Lux. Jättefina men lite stora ännu. Nya världar öppnar sig när man får barn. Helt plötsligt blir man inbjuden till klädpartyn. Roligare än vad jag trodde.

 19:30 Kvällsgröten, mums! (ja eller hur)

 20:00 Lite lek och sen är det godnatt.

 20:30 Vill du mötas?  *moma*

21:00 Slötittar på när andra lagar mat. Och laddar ner dagens alla bilder. Dags att blogga.


22:00 Katten Doris visar vägen.













Alla bilder är tagna med iPhone och publicerade på Instagr.am. Följ mig på manetflickan.

Inga kommentarer: