söndag 7 oktober 2012

Hej bloggen, nu kommer jag igen!

Jag har aldrig velat att bloggen ska vara ett måste, men den ligger där och skapar ett litet litet dåligt samvete. Mest för att jag lovade mig själv att hålla igång den och att jag vill publicera det jag syr. Kanske har problemet varit att jag inte sytt? 

Med jobb, allt större skrutt och även nu dagisscheman att hålla koll på så har det varit lite tunt på syfronten. Men, som en räddare i nöden. Vi behövde ny höstmössa och med det kom lite inspiration. 

Mössan är min vanliga modell.

Tyg: Blå får köpt på Myrins.

Funderingar: Jag experimenterar ständigt med storleken. Skruttens huvud är 50cm runt om och mössan är 44cm. Den passar perfekt. Kanske har jag nu hittat rätt storlek. 

Skrutt på väg till dagis. Och mössan ska på, det är hon bestämd med.

                                                                                  En granntjej beställde en mössa med de gula fåren. Jag beställde och köpte detta tyg den natten skrutten knackade på och ville ut. Det räcker fortfarande till många fler mössor. Fåren gör mig glad och barnen är så fina i den gula färgen.  

Tyg: gula får från Jofotex.

Inga kommentarer: