söndag 4 mars 2012

2012, inte som 2011

Förra året var det mest otroliga, spännande och omtumlande året i mitt liv. Vi fick en lite skrutt att ta hand om och jag gick in i den totala mammabubblan. Allt har handlat om det, och det har varit befriande och skönt och totalt uttröttande.
Mellan varven så sydde jag de mest roliga och färglada kläderna. Ett nytt intresse, efter att man fyllt trettio!

Men så tog väl krafterna slut någon gång då jobbet började närma sig, jag bröt armen och allt julstök tog över. 2011 slutade med att jag lyckades få iväg tre beställda mössor, dagen innan julafton..av ren envishet.


Flodhästar, Ekologiska ugglor och Nattåget är alla från Jofotex.
Alla muddar är från Stoff och Stil.

Mössorna är i storlek 50 och ägarinnan till den blå vill visst inte ta den av sig! 
Jag älskar den här mössvarianten, den sitter bra, den är söt på ett litet barnhuvud och ingen annan har en lika dan.



2012 började med jobb och jobb. Börjar dagarna med att slita mig loss från lilltjejen, det är inte alltid så roligt att åka hemifrån kan jag säga.
Jag vet inte hur det gick till men jag lyckades hämta inspiration och ork till att sy en 1-års klänning i alla fall.

Den blev så otroligt söt, nästan en vårklänning mitt i all mörker och kyla. (Det blir ett eget inlägg om denna klänning)

Sen tog det tvärstopp. 
Att gå från total hemmavaro till 100% jobb är tuffare än jag trodde och jag har även hunnit med att byta jobb. Och under tiden har syhörnan sett ut som kriget och vi har blängt på varandra i flera veckor.
Så! Nu i helgen tog jag tag, bytte bord, rensade undan, vek alla tyger (vad fina tyger jag har!) la saker i rätt låda och kände plötsligt; tänk om jag skulle blogga lite och uppdatera mig själv och de som är intresserade.

Så, jag konstaterar att de sista 4 månaderna har varit lite kaosartade för mig och att 2012 egentligen börjar nu!


Gott nytt år!

Inga kommentarer: