onsdag 27 februari 2013

Superhjälte

Jag fick i uppdrag av en kollega att sy en dräkt till hans son i födelsedagspresent. En tv-spelsigur som heter Sly The Racoon. Jag kunde inte motstå denna utmaning.

Det blev ett par byxor, en tröja, ett skärp, en keps, en väska och en svans! Ett stort projekt men bilden på killen i sin dräkt är värt grusiga ögon och krum rygg efter sena kvällars sysessions.


Det är en riktigt dålig bild, men det får gå.
Det var roligast att sy tröjan. Dels för att jag har börjat få kläm på hur det ska gå till men också för att den blev snygg med de gula muddarna och axelvaddarna. (Killen måste ju ha lite muskler :)

Material: Blå jersey, grå lakansväv, gult muddtyg, fuskpäls. Från Myrins och stoff och Stil.
Mönster: Jag har använt mig av grundmönster från Ottobre och sedan gjort egna ändringar.
Funderingar: Det var mycket jobb och jag måste bli lite bättre på att ta betalt och även planera mina sysessions bättre. Det är inte så roligt att sitta långt in på nätterna.


Inga kommentarer: